måndag 19 maj 2008

ex-ex-ex

varför blir jag fortfarande irriterad på vad mitt ex gör? Varför kan jag bli plötsligt kärlekskrank på "ex" under en msn-konversation och känna att jag minns varenda doft,varenda kram, varenda kyss och varenda glädjerus? Varför irriterar det mig när han slingrar sig runt frågor jag skulle ha ställt till vem som helst? Varför stör det mig att han gör saker nu som han vägrade göra när vi var ihop?
För att jag antagligen trodde att jag lämnade han i Göteborg där han alltid sa att han trivdes så bra. Ett göteborg han aldrig vill lämna. 
Förens jag drog därifrån. 
Då var världen plötsligt stor och till för att utforskas. 
Varför stör det mig att han nu påstår att han ska åka till samma långt-bort-land som jag befinner mig i? 

Jag går och lägger mig med nattens mörker och en halfungernade I-pod och tänker. 
Tänker på exet som vägrade göra så mycket när det var vi två. 
Tänker lite till..
På vad han var för person. Vad han gillade, vad han gjorde, hur han betedde sig. 
Så slår det mig...
Han är ju fortfarnade samma person. 
Även om han nu bestämmt sig för att flyta utanför Göteborgs gränser, så är han fortfarande han. 
Och det var något som passade mig då, för länge sen i början av ett avlägset förhållande. 
Men det är inget jag vill ha nu. 
Varken i göteborg eller Australien. 

Så irriterad?
Not so much...

Inga kommentarer: