onsdag 11 juni 2008

inte svart, inte vitt


mina händer bläddrar genom travar av tidningar
mina fingrar klickar på musen,
runt bland ändlösa web-sidor.
fotografers namn och bilder fladdrar förbi mina ögonen. vissa läggs i minnet, andra försvinner bort till det onoterade.
texter läses igenom
om designers
konstnärer
författare,
bloggar skummas igenom medan andra läses om och om igen
vissa saker sparas i en dokument mapp för att öppnas igen
andra blir aldrig lästa
ibland sluter jag ögonen i ett försök att sammla tankarna
i ett försök att få en fråga besvarad
jag vet inte vad det är jag letar efter
vad det är jag söker
jag har ingen aning om vad jag vill finna
vilka svar jag vill ha
eller ens vilka frågor jag har ställt
trotts det fortsätter mina ögon att leta
letar bland förfluten tid, i eventuell framtid,
bland fakta, bland fiktion
bland människor
dom jag känner, dom jag avskyr och dom jag älskar
jag söker efter något
men jag har ingen aning om vad det är

ibland känns det som att jag vill ge upp
slå ihop alla tidnigar, böcker, datorer och andra källor till information
stänga dörren, lägga mig ner, blunda och förhoppningsvis somna

men det gör jag aldrig.
jag vill hitta det jag söker.
jag vill förstå vad det är jag letar efter.

förstå vad det är som måste hittas

Inga kommentarer: